Flygservice på Landvetter
Serva din bil när du är ute och reser
Ska du ut och resa i tjänsten eller på semester och behöver serva bilen? Passa på att göra servicen när du ändå är iväg genom att boka in en flygservice. Vi hjälper dig gärna även med hjulskifte, bilvård och glasreparationer under tiden.
Vår flygservice finns på Landvetter och du parkerar enkelt i P-hus 3 ca 2 min från avgångsterminalen. Därefter lämnar du enkelt och smidigt in bilnyckeln till informationsdisken inne i avgångsterminalen innan du reser iväg. När du kommer hem hämtar du upp den på samma ställe som du lämnade den. Enklare kan det knappast bli.
Så funkar Flygservice
- Du bokar tid för Flygservice, antingen genom att fylla i formuläret nedan eller ringa oss på 0775-500 050
- Informera oss om vad du vill ha gjort på din bil samt när du åker och kommer tillbaka.
Såhär parkerar du
Hur gör jag?
- Kör in i vårt parkeringsgarage (P3).
- Ställ din bil på en tom ruta, skyltad Volvo Car Landvetter.
- Gå till din gate (ca 2 minuter gångväg från vår parkering).
- Lämna nyckeln till informationsdisken inne på avgångsterminalen.
- Vill du parkera utan att lämna in din bil till oss går det självklart bra, då betalar du enkelt med Easypark.
Kontakta oss för att boka tilläggsservice
Vanliga frågor
Jag vill boka parkering, hur gör jag?
Ingen förbokning krävs. Kör till vårt garage (P3), ställ dig på en ledig skyltad Volvo Car-ruta och betala snabbt och enkelt med EasyPark appen.
Våra parkeringsplatser ligger inom promenadavstånd från avgångshallen (ca 2 minuter). Om du vill boka tilläggstjänster (service, hjulskifte, bilvård/rekond glasreparationer m.m.) gör du detta via vår webb-bokning.
Kom ihåg att ange i fritextfältet vilket datum du reser ut och anländer samt klockslag. När du bokar extratjänster lämnar du din nyckel hos våra kollegor på informationsdisken inne i avgångshallen.
Hur betalar jag min parkering på Landvetter?
Du betalar med EasyPark-appen. Bokar du någon tjänst hos så återkommer vi med pris för dig.
Läs mer och ladda ner appen på App Store, Google Play eller på EasyParks hemsida.
Hur gör jag när jag lämnar in bilen?
Om du bara vill parkera kör du in i vårt garage (P3), ställer dig på en ledig skyltad Volvo Car-ruta och betalar med EasyPark-appen. Därefter kan du bege dig direkt till avgångsterminalen (ca 2 minuters gångväg). Om du har bokat tilläggstjänst lämnar du din nyckel hos våra kollegor på informationsdisken inne i avgångsterminalen.
Kom ihåg att ange i fritextfältet när du bokar online, vilket datum du reser ut och anländer samt klockslag.
Jag vill boka en tilläggsservice, hur gör jag?
För att boka bilvård, lagning av stenskott/byte av vindruta, service m.m. bokar du på vår hemsida.
För att boka tilläggstjänster i samband med din parkering på Landvetter behöver du i fritextfältet ange datum för din utresa, ankomst och ankomsttid. Service, glas, bilvård m.m har begränsat antal platser så boka gärna i god tid för att försäkra dig om en tid som passar dig.
Varför använder ni EasyPark?
För att göra parkeringsmomentet den minst stressiga delen av din resa. När du använder EasyPark betalar du direkt i mobilen och du kan enkelt skifta mellan flera registrerade fordon och betalsätt. För dig som reser i tjänsten går det även enkelt att få kvittot som PDF direkt i appen. För dig som är kort- eller avtalskund så kontaktar vi dig direkt med mer information om tjänsten.
-
Verkstadstjänster
Boka in någon av våra verkstadstjänster. Hos oss får du hjälp med allt som rör din Volvo – service, reparationer, tillbehör och omvårdnad.
-
Service & verkstad
När du lämnar in din bil i någon av våra auktoriserade märkesverkstäder kan du känna dig säker på att din bil blir väl omhändertagen.